Известие

Collapse
No announcement yet.

Синхронизация датчик колянов и разпределителен вал

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Синхронизация датчик колянов и разпределителен вал

    Бях оставил колата за оправяне на задният мост, и исках после да я четат за грешки.Излезна грешка ,че няма синхрон м/у коляновия вал и разпределителния.Гледаха за центровка всичко е ОК,но не могат да разберат ,кой от двата датчика не сработва с другия (не ми се купуват и два датчика).А за да се чете колата оплакванията ми бяха,лек повишен разход на гориво(1-1,5л.) и една "дупка" (намаля ускорението) в ускорението на колата около 3000 оборота и после пак си наема (ускорява).
    Колата е 166 jtd 2.4 136к.с.

  • #2
    Първоначално публикувано от popaay Покажи съобщение
    Бях оставил колата за оправяне на задният мост, и исках после да я четат за грешки.Излезна грешка ,че няма синхрон м/у коляновия вал и разпределителния.Гледаха за центровка всичко е ОК,но не могат да разберат ,кой от двата датчика не сработва с другия (не ми се купуват и два датчика).А за да се чете колата оплакванията ми бяха,лек повишен разход на гориво(1-1,5л.) и една "дупка" (намаля ускорението) в ускорението на колата около 3000 оборота и после пак си наема (ускорява).
    Колата е 166 jtd 2.4 136к.с.
    Ако в момента няма синхронизация- изобщо няма да ти харчи колата.Просто няма да работи двигатяля.Предполагам е имало за момент някакъв проблем и го е запаметило като грешка за да те предупреди,че някой датчик си отива.А за дупката виж дебитомера.
    Alfa Romeo 166 2,4 JTD 136к-с 1999г. сближена с едно дърво-разпродава се!!!
    Alfa Romeo 166 2,4 JTD 136к-с 2000г.

    Comment


    • #3
      Ако нямаш проблеми с палене/гаснене насочи се към датчика на разпределителния вал.
      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
        Ако нямаш проблеми с палене/гаснене насочи се към датчика на разпределителния вал.
        На 29.12.2010г имах проблем с този датчик и колата не палеше.Ако не работи датчика няма начин да запали колата.Предполагам.Даже този двигател от блъснатата алфа точно поради тази причина е с чисто нови и двата ремъка и ролките.
        Alfa Romeo 166 2,4 JTD 136к-с 1999г. сближена с едно дърво-разпродава се!!!
        Alfa Romeo 166 2,4 JTD 136к-с 2000г.

        Comment


        • #5
          Колега, относно датчика: Най-вероятно е този на разпределителния вал - попринцип те сдават багажа, ако скоро колата започне да не пали(в смисъл да само да върти все едно няма гориво) - със сигурност е от него(питай патило!)
          Ако го сменяш - вземи си оригинален, за да нямаш ядове после.

          Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
          Ако нямаш проблеми с палене/гаснене насочи се към датчика на разпределителния вал.
          Колега oem, сигурен ли си -при мен проблема с паленето беше точно от този датчик. Колата беше записъал грешка ангренаж, която подминах радушно и не след дълго спря да пали(не винаги - само когато беше загряла на 80-90градуса) След ходене по сервизи и по мъките се оказа че е имено от него.

          Относно "дупката" - колегата казва дебитомер - напълно възможно, но преди да го смениш - прегледай гумения маркуч, който излиза от куулера и влиза в двигателя - може да е спукан и от там да изпуска налягане.
          Last edited by brazen; d.m.y г., 13:59.
          sigpic
          Alfa Romeo 145 1.9 uniJet Turbo Diesel SOLD!

          Comment


          • #6
            И двата датчика работят,но даните които подават се разминават (подобна грешка се изписва при четене на колата).
            Да според мен малко мудно (тежко) пали и някой път има леки вибрации на самия двигател.За дупката в оборотите не е маркуч,защото всичко е проверено и изпипано на 100% (2 турбини хвърлих).

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от popaay Покажи съобщение
              И двата датчика работят,но даните които подават се разминават (подобна грешка се изписва при четене на колата).
              Да според мен малко мудно (тежко) пали и някой път има леки вибрации на самия двигател.За дупката в оборотите не е маркуч,защото всичко е проверено и изпипано на 100% (2 турбини хвърлих).
              В такъв случай проверете ангренажаАко не ти е затапен ЕГР-а,може да се погледне и той,имал съм такъв случай,трудно палеше едно Стило,а пък това може да е причинителя на другия проблем,невървенето в определен диапазон от обороти
              Last edited by Mury; d.m.y г., 15:52.
              Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
              Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
              Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

              Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                Ако нямаш проблеми с палене/гаснене насочи се към датчика на разпределителния вал.
                Силно си в грешка отново Недей заблуждава хората
                0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                sigpic
                Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                  В такъв случай проверете ангренажаАко не ти е затапен ЕГР-а,може да се погледне и той,имал съм такъв случай,трудно палеше едно Стило,а пък това може да е причинителя на другия проблем,невървенето в определен диапазон от обороти
                  По ангренажа всичко е прегледано даже и центровка ,под трудно палене не е да върти стартера като гламав ,а леко тромаво пали поне за мен(макс 2 сек. върти стартера).
                  Лошото е ,че ми казват (майсторчетата),че няма как да разберат кой от двата лъже другия, и сигурно ще се наложи да купя първо датчика на коляновия вал, защото се сменял по лесно.
                  А има и друг вариант,който за мен е по-добрия да е останала тази грешка от преди когато ми беше запушен горивния филтър(колата имаше недостиг на гориво на голяма предавка и светваше лампата като дюза) и при четене сега си спомням ,че имаше такива грешки за тези датчици плюс ЕГР и дебитомер.След това бяха изтрити но не бях сменил филтъра и се надявам да са останали от тогава.
                  Ще се разбере дали са стари в събота,тогава ще я чета.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от popaay Покажи съобщение
                    По ангренажа всичко е прегледано даже и центровка ,под трудно палене не е да върти стартера като гламав ,а леко тромаво пали поне за мен(макс 2 сек. върти стартера).
                    Лошото е ,че ми казват (майсторчетата),че няма как да разберат кой от двата лъже другия, и сигурно ще се наложи да купя първо датчика на коляновия вал, защото се сменял по лесно.
                    А има и друг вариант,който за мен е по-добрия да е останала тази грешка от преди когато ми беше запушен горивния филтър(колата имаше недостиг на гориво на голяма предавка и светваше лампата като дюза) и при четене сега си спомням ,че имаше такива грешки за тези датчици плюс ЕГР и дебитомер.След това бяха изтрити но не бях сменил филтъра и се надявам да са останали от тогава.
                    Ще се разбере дали са стари в събота,тогава ще я чета.
                    Може да се видят и двата датчика дали работят и дали са синхронизирани - всеки уважаващ себе си диагностик трябва да разполага с осцилоскоп От запушен филтър няма как колата да запише такива грешки и да се държи по описания начин - въобще големи абсурди са ти наговорили или ти самия така си тълкуваш ?!?!
                    0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                    sigpic
                    Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                    Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                      Може да се видят и двата датчика дали работят и дали са синхронизирани - всеки уважаващ себе си диагностик трябва да разполага с осцилоскоп От запушен филтър няма как колата да запише такива грешки и да се държи по описания начин - въобще големи абсурди са ти наговорили или ти самия така си тълкуваш ?!?!
                      Така ми казаха за датчиците,за грешките след смяна на всички филтри повече не светна тази лампа(защото когато светнеше, колата гаснеше).Да това беше мое тълкуване

                      Comment


                      • #12
                        здравеите колеги, точно преди 1 седмица имах проблема с датчиците, колата не искаше да пали, и ми беха казали че е датчик на коленовиа вал, да ама не, оказа се датчик на распределителниа вал. колега датчика които по често се разваля е на распределителниа вал поне така сам исчел вав форума, замерете ги дачиците и ще разберете кои работи. датчика на коленовиа вал трябва да ти дава резултат от 800 - 1000, това е като се замерва сапротивлението на датчика, а този на распределителниа вал трябва да ти дава 700 и да задаржа резултата. и на двата датчика буксите са с по 3 крачетч, замерва се второто и третото, зависи как си хванал буксата, може да ти доиде парво и вотро, не е трудно ще се справиш.
                        мисли, преди да дейсваш !!!

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от sonchev Покажи съобщение
                          здравеите колеги, точно преди 1 седмица имах проблема с датчиците, колата не искаше да пали, и ми беха казали че е датчик на коленовиа вал, да ама не, оказа се датчик на распределителниа вал. колега датчика които по често се разваля е на распределителниа вал поне така сам исчел вав форума, замерете ги дачиците и ще разберете кои работи. датчика на коленовиа вал трябва да ти дава резултат от 800 - 1000, това е като се замерва сапротивлението на датчика, а този на распределителниа вал трябва да ти дава 700 и да задаржа резултата. и на двата датчика буксите са с по 3 крачетч, замерва се второто и третото, зависи как си хванал буксата, може да ти доиде парво и вотро, не е трудно ще се справиш.
                          Това което казваш въобще не е вярно,много по-често сдава багажа датчика на Хол/коляновия вал/.Другия от самосебеси трудно се чупи,предимно става като има интервенция върху него,което става при смяната на ангр.ремък,и по точно при смяна на водна помпа,защото тогава се сваля
                          Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                          Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                          Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                          Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                          Comment


                          • #14
                            [/COLOR]
                            Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                            Може да се видят и двата датчика дали работят и дали са синхронизирани - всеки уважаващ себе си диагностик трябва да разполага с осцилоскоп От запушен филтър няма как колата да запише такива грешки и да се държи по описания начин - въобще големи абсурди са ти наговорили или ти самия така си тълкуваш ?!?!
                            съгласен съм с Бобо
                            Last edited by sonchev; d.m.y г., 11:42.
                            мисли, преди да дейсваш !!!

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                              Това което казваш въобще не е вярно,много по-често сдава багажа датчика на Хол/коляновия вал/.Другия от самосебеси трудно се чупи,предимно става като има интервенция върху него,което става при смяната на ангр.ремък,и по точно при смяна на водна помпа,защото тогава се сваля
                              да но при мен и двата работят ама единия от двата подава грешна информация

                              Comment

                              Working...
                              X